Usein kysyttyä

Ohessa usein kysyttyjä kysymyksiä Kuule-palvelun käyttöönotosta ja käytöstä.

Jos et löydä vastausta etsimääsi, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme Ota yhteyttä -sivun kautta, sähköpostilla osoitteeseen kuule@srk.fi tai puhelimitse numeroon 040 149 35 30 (ma–to klo 8-16, pe klo 8–15).

1. Rekisteröityminen ja käyttäjätili

Mistä voin ostaa itselleni käyttäjätilin Kuule-sovellukseen?

Käyttäjätilin voi ostaa etusivulta osoitteessa kuule.srk.fi.

Täytyykö minun käyttää luottokorttia tai pankkikorttia, jos haluan tilata Kuulen?

Ei. Vaikka Kuule on suunniteltu ensisijaisesti ostettavaksi maksukortilla, voit hankkia Kuulen myös itsellesi SRK:n julkaisumyymälästä saatavalla Kuule-lahjakortilla.

Jos haluat, että tilaus veloitetaan suoraan tililtäsi, käytä tällöin yhdistelmäkorttisi kääntöpuolelta löytyvää Debit-numerosarjaa.

Voiko maksaa Kuule-tilauksen Visa Electronilla?

Kyllä voi. Maksuvälineeksi käyvät kaikki yleisimmät pankki- ja luottokortit.

Miten voin perua tilauksen?

Tilauksen voi perua sovelluksen Hallitse tilausta -osiossa, joka löytyy Esittelyssä-välilehden oikeassa yläkulmassa olevan symbolin takaa. Tilaus jatkuu automaattisesti vielä kuluvan kuukauden tilausjakson loppuun.

2. Perhetili

Koskeeko perhetili vain samassa taloudessa asuvia perheenjäseniä?

Kyllä, vain samassa taloudessa asuvat voivat käyttää sovellusta saman perhetilin alaisena.

Onko jokaisella saman perhetilin käyttäjällä henkilökohtainen käyttäjäprofiili?

Kyllä. Jokaisella perhetilin käyttäjällä on henkilökohtainen käyttäjäprofiili eli lukulista, josta löytyy aloitetut kirjat ja äänitteet. Jokainen käyttäjä voi myös luoda omia soittolistoja. Katso lisätietoja Ohjeet-sivulta

3. Sovelluksen lataaminen

Millä hakusanoilla löydän Kuulen?

Sovellus löytyy App Storesta ja Google Play Kaupasta hakusanalla SRK Kuule.

Voiko Kuulea käyttää tietokoneella?

Ei voi. Kuule toimii ainoastaan mobiililaitteisiin ladattavassa sovelluksessa. Voit siis käyttää sitä esimerkiksi älypuhelimella tai tabletilla.
Huom! Kuulen saa ladattua myös Chromebook-laitteelle, jos siinä on Play Kauppa.

Maksaako Kuule-sovellus?

Sovelluksen voi ladata sovelluskaupasta ilmaiseksi, mutta käyttöoikeudesta täytyy maksaa. Käyttöoikeuden voi ostaa rekisteröitymällä palvelun etusivulla. Ohjeet rekisteröitymiseen löytyvät Ohjeet-sivulta.

Asensin sovelluksen tabletille. Voinko asentaa sovelluksen myös puhelimelle?

Kyllä voit! Kun kirjaudut sovellukseen toisella laitteella, saat sähköpostiisi uuden numerokoodin, jolla pääset sisään.

4. Sovellukseen kirjautuminen

Kuinka pääsen kirjautumaan sovellukseen?

Ensimmäisellä kerralla sovellus pyytää sähköpostiosoitettasi. Syötä sama sähköpostiosoite, jolla rekisteröidyit käyttäjäksi. Tämän jälkeen saat sähköpostiin numerokoodin, joka sinun tulee syöttää sovellukseen päästäksesi kirjautumaan sisään. Tarkemmat ohjeet löydät Ohjeet-sivulta.

Olen ladannut sovelluksen, mutta kun yritän avata sisältöjä, saan ilmoituksen, että lataaminen epäonnistui. Mistä tämä johtuu?

Sovelluksen käyttöönotto on kaksivaiheinen. Kun olet rekisteröitynyt osoitteessa kuule.srk.fi, voit kirjautua sisään sovellukseen. Kirjauduttuasi sovellukseen voit vapaasti kuunnella ja katsella kaikkea sisältöä. Tarkemmat ohjeet löydät Ohjeet-sivulta.

Olen ostanut käyttööni perhetilin. Kuinka saan sen käyttöön kaikille eri käyttäjille?

Kirjaudu sovellukseen ensin pääkäyttäjän sähköpostilla, mene sovelluksen yläoikealta oranssista ihmiskuvakkeesta "Perhetilin asetukset" ja valitse pääkäyttäjälle vapaamuotoinen nimi. Lisää sitten perheesi käyttäjät (vapaamuotoiset nimet). Kirjaudu jokaisen perheenjäsenen laitteella samalla pääkäyttäjän sähköpostiosoitteella, katso pääkäyttäjän sähköpostista koodi ja syötä se perheenjäsenen laitteeseen. Valitse näkyviin tulevasta valikosta perheenjäsenen nimi, ja käyttö voi alkaa.

Kirjauduin ulos sovelluksesta. Miten pääsen kirjautumaan uudestaan sisään?

Esittelyssä-välilehden käyttäjäsymbolin takaa pääset kirjautumaan sisään sovellukseen. Sinun tulee syöttää tänne sovellukseen rekisteröitymisessä käyttämäsi sähköpostiosoite. Tämän jälkeen saat sähköpostiin numerokoodin, jolla pääset kirjautumaan sisään.

5. Lahjakortti

Miten voin ostaa Kuule-lahjakortin?

Lahjakortteja voi ostaa SRK:n julkaisumyymälästä.
Jos haluat lahjakortin koodin sähköpostiisi, valitse toimitustavaksi "Nouto myymälästä" ja kirjoita Lisätietoja-kohtaan: "Haluan lahjakortin koodin sähköpostiini".

Miten lahjakortti aktivoidaan?

Lahjakortin aktivointiin on kaksi vaihtoehtoa:
a) Mene sivulle kuule.srk.fi kohtaan Lahjakortti ja valitse Lunasta lahjakortti tai tästä pääset suoraan lunastamaan lahjakortin. Syötä sähköpostiosoitteesi. Saat sähköpostiin linkin. Avaa linkki, syötä lahjakortissa oleva koodi ja paina Aktivoi. Lahjakortin lunastus on käytettävissä vain silloin kun käyttäjätilillä ei ole aktiivista tilausta.
tai
b) Voit käyttää lahjakorttia myös tavallisen tilauksen maksamiseen. Lahjakortissa on koodi, joka toimii maksuvälineenä osoitteessa kuule.srk.fi. Rekisteröidy käyttäjäksi  lahjakortin koodi tilauksen maksuvaiheessa kohtaan Anna tarjouskoodi. Tämän jälkeen sovelluksen lataaminen ja kirjautuminen tapahtuu normaalisti. Siihen tarkemmat ohjeet löytyvät täältä: https://kuule.srk.fi/ohjeet.

Sain lahjakortin Kuuleen. Täytyykö minun perua tilaus, ennen kuin lahjakorttijakso päättyy?

Jos olet rekisteröitynyt normaalisti ja syöttänyt maksukorttisi tiedot tilauksen yhteydessä, kyllä. Jos et tässä tapauksessa peru tilausta, tilauksesi jatkuu automaattisesti, ja se veloitetaan rekisteröityessäsi käyttämältäsi pankki- tai luottokortilta. Voit perua tilauksen viimeisen lahjakorttikuukauden aikana. Peruminen tapahtuu sovelluksen Hallitse tilaustasi -osiossa.
Jos olet kirjautunut vain lahjakorttikoodilla ja sähköpostiosoitteella, tilausta ei tarvitse perua, vaan se päättyy automaattisesti lahjakorttijakson loppuessa.

Sain lahjakortin Kuuleen. Voinko jatkaa tilausta suoraan lahjakorttitilauksen umpeutuessa?

Kyllä voit. Jos olet rekisteröitynyt palveluun normaalisti ja syöttänyt maksukorttisi tiedot, tilaus jatkuu automaattisesti, ellet käy perumassa sitä sovelluksen Hallitse tilaustasi -osiosta. Olet jo rekisteröitynyt käyttäjäksi, joten jos haluat jatkaa tilausta, palvelun hinta veloitetaan jatkossa rekisteröitymisessä käyttämältäsi pankkikortilta.
Jos et ole antanut maksukorttitietojasi, mutta haluat jatkaa tilausta, voit sovelluksen Hallitse tilaustasi -osiossa lisätä maksukorttitiedot kohdasta Lisää maksutapa ja valita sitten haluamasi tilauksen.

6. Sovelluksen sisältö ja ominaisuudet

Mitä sisältöä Kuule-sovelluksessa on?

Sovelluksessa on Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistyksen, sen Ruotsissa ja Pohjois-Amerikassa toimivien sisarjärjestöjen sekä kristillisyyden kolmen opiston julkaisemia kirjoja e- ja äänikirjoina sekä musiikkia erilaisina musiikkialbumeina ja soittolistoina. Lisäksi sovelluksessa julkaistaan viikoittain podcasteja ja Päivämies-lehden luentaa sekä kuukausittain tuoreimman Siionin Lähetyslehden äänilehti.

Onko sovellukseen odotettavissa uutta sisältöä?

Kyllä on. Sovellukseen lisätään säännöllisesti e-kirjoja, äänikirjoja, äänilehtiä, musiikkia sekä podcasteja. Uuden sisällön löytää yleensä helpoiten sovelluksen Esittelyssä-sivulta, jonne nostetaan sovellukseen vasta lisättyjä ja ajankohtaisia tuotteita.